Hido's exterior scenes reflect the artist's interest in the themes of home, family, and memory. His photographs, taken at night, depict anonymous suburban dwellings with their windows glowing in the soft darkness. Using only available light and long exposures, he creates highly detailed and richly saturated images. Throughout these color images there is an unsettling feeling of isolation and unease. Hido captures a haunting suburbia through the absence of people and the careful modulation of light and color. They allude to imagined domestic narratives taking place inside which rely on the viewer to complete. Hido is not passing judgements on these domestic scenes but rather acts as a detached voyeur.
Hido's first book, House Hunting, an over-sized color monograph combining both his exterior night shots and interior images of foreclosed homes, was recently published by Nazraeli Press. Concurrently with the opening reception for this exhibition, the artist will be signing copies of this new book.
출처 - http://www.wirtzgallery.com/exhibitions/2001/exhibitions_2001_07/exhibitions_th_2001_07.html
주로 밤에 찍었고, 부드러운 어둠속에 반짝이는 창문을 가진 시외곽의 거주지들을 묘사하고 있다. 단지 이용할수
있는 빛들과 장노출을 통해서 그는 세부묘사가 잘되고 충만한 색 사진을 만들었다. 비록 그들 칼라 사진 전반에
불안과 고립에 대한 불편한 느낌이 있다 할지라도.. 히도는 사람들의 부재와 빛과 색의 주의깊게 조절을
통해서 잊을수 없는 교외지역을 잡아내고 있다. 그것들은 내부에서 발생하는 가정적 대화들을 상상하도록
자극함으로써 관람자가 이야기를 완성할것을 요구하고 있다. 히도는 가정적 풍경에 대한 판단을 지나치도록
하는것이 아니라 관음증적으로 엿보도록 한다.
저당잡힌 집의 내부와 그 집의 외부를 밤에 찍은 히도의 첫번째 책 House Hunting은 큰 크기의 칼라사진집으로
Nazraeli Press에서 출판되었다.